Dosta sadrzaja na Internetu su iza "paywall"-a. Metaforickog zida koji brani pristup informacijama, ako korisnik ne plati za pristup. Ovaj koncept moze se prosiriti i na platforme koje traze da korisnik plati svojim licnim informacijama.
Znanje je moc, samim tim i nejednakosti u pristupacnosti tom znanju je nejednakost u moci kojom ljudi raspolazu.
Komercijalizacija informacija povecava jaz izmedju bogatih i siromasnijih u drustvu, kojima je teze da odvoje finansijska sredstva za pristup tim informacijama.
Razlike u pristupu finansijskim institicujama takodje znatno uticu na mogucnost placanja priustupu infomacijama.
Ovakvi problemi, osim sto su individualni, takodje stvaraju probleme i za sire drustvo. Sto manje ljudi ima pristup informacijama, to je drustvo manje u stanju da donese dobre odluke i samim tim se tice svih nas. Zato i resenja za ovakve probleme moramo da nalazimo kolektivno, jer je drustveni zejednicki interes da zivimo u sto bolje informisanom drustvu.
Centralizovani Internet stvara mogucnost, a kapitalizam stvara motivaciju za komercijalizaciju pristupa informacijama. Na danasnjem Internetu ova dva koncepta se spajaju da stvore par velikih globalnih kompanija koje imaju moc da odlucuju nad uslovima i pravilima za pristup danasnjem Internetu.