Uvod u programiranje

1. čas

O ovom kursu

  • Osnovne informacije
  • Kurs za početnike
  • Nećete se zaposliti posle ovog kursa:)
  • Zašto Python?
    • Interpreterski programski jezik visokog nivoa opšte namene
Podešavanje okruženja
  • https://www.python.org
    • Idite na Download latest -> Files -> Windows Installer
  • Šta je IDE?
  • https://www.jetbrains.com
    • Idite na Developer Tools -> PyCharm -> Download -> Community
Igranje u Python konzoli?
  • Otvorite PyCharm
  • Napravite novi projekat
  • U dnu nađite "Python Console"
    • REPL režim rada (Read-Evaluate-Print-Loop)
  • Unesite "1", "1+1", probajte pod znacima navoda nešto
  • Da li radi puta
  • Koliko veliki broj može da bude?
  • Da li radi deljenje?
Aritmetičke operacije
  • +, -. *, /
  • ** — stepenovanje
  • // — deljenje bez ostatka
  • % — ostatak
Prvi pravi program
  • Napravite novi fajl, unesite "1+1" opet
  • Program se pokreće desnim klikom na fajl, pa "Run ..."
  • Run -> Run ... -> Edit Configuration
  • Šta se desi kada pokrenete program?
  • Print funkcija
Promenljive
  • Šta su promenljive?
    • Promenljive (engl. variables) su imena koja dajemo mestima u memoriji gde čuvamo podatke
  • Kako se kreiraju promenljive
    • Sa znakom "=", npr. a=5
  • Kako da ispišemo promenljive
    • Samo ih ispišemo u konzoli
  • Kako da dodelimo vrednost promenljivoj
Promenljive
  • Ograničenja promenljivih
    • Promenljive ne mogu da počinju sa brojem
    • Promenljive su case-sensitive
  • Stil je bitan u programiranju
    • camelCase, PascalCase, snake_case
  • Primer računanja PDV-a preko promenljivih
Tipovi promenljivih
  • Reprezentacija promenljive u memoriji
  • Osnovni tipovi u Python-u: int, str, float, bool
  • Kako saznati koji je tip neke promenljive?
    • type(x)
  • Kako uraditi konverziju neke promenljive u drugi tip (engl. cast)
    • int(x), str(x), float(x), bool(x)
Ulaz i izlaz
  • Print — ugrađena funkcija
    • Više argumenata, odvojenih zarezima
  • Input — isto ugrađena funkcija
    • Specijalni karakter "\n"
    • Setite se konverzije u int
Debugging
  • Postavljanje breakpoint-a (srp. tačka prekida)
  • Run -> Debug
  • Step over
  • Watch
Domaći
  • Napisati program koji ispiše refren, haiku budite kreativni:)
  • Napisati program koji pita korisnika za dužinu stranice i izračuna obim i površinu kvadrata
  • Napisati program koji pita korisnika za ime, težinu i visinu i ispiše mu BMI. Zatim ispiše koliko korisnik minimalni broj kilograma treba da ima i koliko treba da smrša još
  • U REPL konzoli raditi "import this" da vidite Python ZEN