Uvod u programiranje

3. čas

Da ponovimo

  • Domaći / pitanja
  • if/elif/else
Logički operatori
  • <, >, ==
  • and - vraća True ako su oba izraza True
  • or - vraća True ako je bar jedan izraz True
  • not - obrće vrednost, True na False, a False na True
  • Primeri:
    • print(3 > 2)
    • print(3 < 2)
    • print(3 < 2 and 5 > -1)
    • print(not ("foo" == "bar"))
While petlja
  • Primer:
  • 							
    							while uslov:
    									neki kod
    									neki drugi kod
    							
    						
  • Primer sa while True
While petlja sa brojačem

							
							broj = 0
							while broj < 5:
									kod
									broj = broj + 1
							
						
While petlja sa brojačem

  • Vežba sa ispisivanjem taraba
  • Vežba sa računanjem proseka
break

  • Nasilni izlazak iz petlje
  • Koristimo ga da prekinemo petlju
							
							while uslov:
									kod
									if neki_drugi_uslov:
										break
							
						
break

  • Primer
							
							broj = 0
							while broj < 5:
									broj = broj + 1
									print("broj je sada", broj)
									if broj == 2:
										break
							print("kraj")
							
						
  • Primer sa računanjem proseka
continue

  • Nasilno ponavljanje petlje
  • Koristimo ga kada želimo da završimo trenutni prolazak kroz petlju i počnemo novi
							
							while uslov:
									kod
									if neki_drugi_uslov:
										continue
									kod
							
						
continue

  • Primer
							
							while True:
									broj_string = input("Unesi broj")
									broj = int(broj_string)
									if broj < 0:
										break
									if broj > 5:
										continue
							
						
  • Primer sa računanjem proseka i ignorisanjem ne-ocena
Domaći
  • (*) Napisati program koji ispiše brojeve od 0 do 100
  • (**) Napisati program koji ispiše brojeve od 100 do 0 (unazad) koji su deljivi sa 7 (savet: broj % 7 == 0)
  • (**) Napisati program koji iscrta kvadrat veličine koju korisnik kaže (savet: "#" * 3 = "###")
  • (**) Napisati program koji iscrta pravougoni trougao veličine koju korisnik kaže
Domaći
  • (***)Napisati program kojim pogađamo broj koji je zamislio računar. Da izgenerišemo broj:
    							
    							import random  # na početku koda
    							broj = random.randint(0, 100)